اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

رنجبر در نشست خبری:

تحریم ها هیچ اثری در کار تحقیقاتی ما ندارد/ اعلام برنامه‌های هفته پژوهش

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد گفت: به دور از هرگونه شعار بگویم که تحریم ها هیچ اثری روی مباحث پژوهشی و اختراعات نداشته اند و اکنون هیچ مشکل خاصی برای واردات محصولات نداریم و تمهیدات لازم برای این امر در نظر گرفته شده است.

تحریم ها هیچ اثری در کار تحقیقاتی ما ندارد/ اعلام برنامه‌های هفته پژوهش

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس بیژن رنجبر معاون پژوهشی دانشگاه آزاد گفت: ۳۸ درصد آموزش عالی در دانشگاه آزاد است.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد افزود: شعار این هفته « پژوهش هدفمند فناوری ارزش آفرین در خدمت تولید ملی » است و امروز روز پژوهش فناوری مدرسه و دانشگاه است و به همین ترتیب روزهای دیگر هم نامگذاری شده اند.

وی با بیان اینکه امیدوارم فقط در حد شعار عمل نکنیم، گفت: ما بر این باور هستیم که باید به صورت عملیاتی پیش برویم و این کار شروع شده است و به دنبال هدفمند کردن پژوهش و حضور دانشگاه ها در اقتصاد کشور هستیم.

رنجبر ادامه داد: پژوهش می‌تواند روی زندگی مردم اثر گذار باشد و به همین دلیل بحث‌های پژوهشی مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد گفت: ما برنامه هایی را در سطح واحدهای استانی و ملی انجام داده ایم و بخشنامه به تمام دانشگاه های استانی ابلاغ شده است.

وی گفت: برگزاری و شرکت در نمایشگاه فناوران، برگزاری استارت آپ ها و رویدادهای فناورانه، برگزاری برنامه های پژوهشی در سطح مدارس سما و بسیاری برنامه های دیگر از جمله برنامه های ما در هفته پژوهش است.

رنجبر با اشاره به تغییر ساختار دانشگاه آزاد گفت: این ساختار قدیمی و درجا زدن است و اگر به همین صورت ادامه دهیم اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد و باید ساختار آموزش محور دانشگاه آزاد تغیر پیدا کند و اکنون کلیت تغیر ساختار تدوین شده است.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد درباره ادغام ساختار دانشگاهی ادامه داد: اگر این اتفاق به سرانجام برسد می‌توانیم سرآمد دانشگاه های کشور باشیم، این برنامه از سال‌ها پیش در مرکز تحقیقات استراتژیک آغاز شده بود و در دانشگاه آزاد به سرانجام خواهد رسید.

وی گفت: ما به دنبال ایجاد الگوی پژوهشی در دانشگاه ها و مدارس هستیم، نگاه آموزشی به تحصیلات تکمیلی آفت است و بر همین اساس طرح الگوسازی آغاز شده است.

رنجبر درباره ارتباط دانشگاه و صنعت گفت: به کمک طرح پژوهشی که به تازگی در دانشگاه آزاد آغاز شده است به دنبال حرکت به سمت حل مسائل هستیم و طرح پایش می‌تواند به عنوان اتاق فکری باشد که چالش‌های کشور را بررسی کند.

وی ادامه داد: برای کمک به فناوران قرا شد که هریک از طرفین مبلغ ۳۰ میلیون تومان به مخترعان کمک کنند و این بحث می‌تواند قدمی موثر در راستای ثبت مقالات باشد.

رنجبر با اشاره به تفاهم نامه همکاری با معاونت بین الملل معاونت علمی اظهار داشت: برای بهره مندی از توان نخبگان ایرانی که در خارج از کشور هستند و همکاری با آنها این تفاهم نامه منعقد شده است و تمام محققان خارجی می‌توانند در واحدهای پیشران دانشگاه درس بخوانند و به آنها حقوق و مسکن داده می‌شود.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد درباره فن بازار حوزه بهداشت و سلامت گفت: این اولین فن بازار ما در حوزه بهداشت و سلامت بود و بیش از ۱۰۹ محصول در آنجا به نمایش گذاشته شد و گام‌های مهمی در حوزه تجاری سازی محصولات برداشته شد.

وی ضمن اشاره به مسابقات ربوکاپ آسیا گفت: با حضور کشورهای آسیایی و اروپایی این مسابقه برگزار شد و بیش از ۲۵۰ تیم از دانشگاه های کشور و ۳۶ تیم از ۱۵ کشور جهان در این مسابقه حضور داشتند.

رنجبر درباره کنفرانس آساهیل گفت: اکنون دانشگاه آزاد در این مسابقات حضور دارد و برنامه های علمی متعددی در آنجا مورد بررسی قرار می‌گیرد، نمایندگان دانشگاه آزاد به عنوان سخنران اصلی آن مراسم درباره طرح پایش صحبت کردند.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد با اشاره به ششمین جشنواره فرهیختگان این دانشگاه گفت: به منظور ترویج فرهنگ خلاقیت و نوآوری و بالابردن سطح فن آفرینان و تقویت پژوهش دانشگاه آزاد این جشنواره در سه شاخه هیئت علمی، دانشجویی و دانش آموزی در ۴ دی ماه برگزار می‌شود.

وی درباره نمایشگاه دستاوردهای فناورانه بیان کرد: این نمایشگاه آخرین دستاوردهای پژوهشی دانشگاهیان را در معرض دید عموم قرار می‌دهد و از سوم دی ماه در نمایشگاه بین المللی تهران دستاوردهای دانشگاهی و استارت آپ‌ها نمایش داده می‌شود.

رنجبر درباره گردهمایی معاونان پژوهشی گفت: در دی ماه گردهمایی برای معاونان پژوهشی برگزار می‌شود که در آن برنامه‌هایی برای توسعه فناوری ها و پژوهش در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به حمایت باشگاه پژوهشگران از استارتاپ ها گفت: هدف این باشگاه حمایت مالی و معنوی از پژوهشگران است و به کمک این طرح به دنبال اشتغال‌زایی برای جوانان هستیم و آیین نامه ای برای تحت حمایت قرار دادن این پژوهشگران تدوین شده است.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد درباره سراهای نوآوری آزاد اظهار کرد: پژوهشگران در سراهای نوآوری وجود دارند و صندوق پژوهش و فناوری مختص دانشگاه آزاد برای حمایت از شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها تاسیس می‌شود.

رنجبر درباره اثرگذاری تحریم‌ها بر پژوهش بیان کرد: به دور از هرگونه شعار بگویم که تحریم ها هیچ اثری روی مباحث پژوهشی و اختراعات نداشته اند و اکنون هیچ مشکل خاصی برای واردات محصولات نداریم و تمهیدات لازم برای این امر در نظر گرفته شده است.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد ادامه داد: قابلیت های داخلی ایران بسیار خوب است و بی‌نیاز از خارجیان هستیم ما مشکلی نداریم و با وجود تحریم ها به سمت راه اندازی بسترهای پژوهشی حرکت می‌کنیم.

انتهای پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول